onsdag 13. mai 2009

Krakker

Jeg har sett utrolig mange fine krakker her i Nigeria. Av all slags fasonger, og med ulik grad av utskjæringer. Men en bestemt type med 6 eller 8 eller enda flere bein har fanget min interesse.



Møbelsnekkeren jeg har blitt kjent med har laget to slike til meg, og skal levere "en mindre enn den minste og en større enn den minste men mindre enn den største" helt i begynnelsen av juni. Det blir spennende å se hvordan de blir. Den største krakken er temmelig stor for å være krakk og kan nok benyttes av en person som er ganske stor og kraftig uten at den bryter sammen. Den har 8 bein. I dag bruker jeg den som et lite lavt avlastningsbord ved siden av TV sofaen. Da finne vi fjernkontrollene.

Den minste er mye mørkere, men med nesten identisk utskjæring og seks bein.

Jeg regner med at fargeforskjellene skyldes at det er benyttet ulik farge skokrem på treværket.

Ingen kommentarer: